Akce v okolí

Přehled akcí - od 17.2.2019 do 17.3.2019

Strana: [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10]  [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20]  [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30]  [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40]  [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50]  [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60]  [61]  [62]  [63] 
14.01.2019 - 10.06.2019 od 19:15 hodin
malujemespolu.cz - výtvrné kurzy pro dospělé Dvořákova 588, Brno-město, 60200 Brno
Srdečně Vás zveme do večerního kurzu kresby, který mohou absolvovat, jak úplní začátečníci tak i pokročilejší, kteří by se rádi nadále rozvíjeli.  V průběhu těchto večerů budeme pracovat s tužkou, uhlem, ale i jinými médii. Budeme zkoušet různé materiály podkladu a témata od zátiší, přes portrét až k figuře. Lektorka se bude během kurzu každému věnovat dle jeho potřeb, schopností a zvolené techniky. Komu je kurz určen? Všem, kteří chtějí získat základy kresby, nebo si své znalosti a dovednosti více prohloubit, odreagovat se, odpočinout si od každodenních povinností, získat nové znalosti. Základní informace o kurzu a cenách: Kurz zahrnuje 22 lekcí po 2 hodinách. Bude probíhat každé pondělí večer od 19:15 do 21:15 hodin. Začínáme 14. ledna 2019 a končit budeme 10. června 2019. Cena za 22 lekcí je 4180 Kč. Do kurzu je možné naskočit i v jeho průběhu nebo na jednotlivé lekce (cena jednotlivé lekce je 230 Kč, přihlášení je možné na email info@malujemespolu.cz nebo na telefoním čísle 732 356 691). V ceně je zahrnut základní material jako tužky, gumy, papíry, úhly, pastelky po všechny večery. Maximální počet účastníků v kurzu je 8.
17.01.2019 - 17.03.2019 od 14:00 hodin
Zlín nám. T. G. Masaryka, Zlín
Retrospektivní výstava obrazů Slavoje Kovaříka, studenta baťovské Školy umění, otevírá program nového roku v Galerii Václava Chada na zámku ve Zlíně. Je zaměřena zejména na tvorbu z 50. a 60. let minulého století a některá Kovaříkova díla jsou veřejnosti zpřístupněna vůbec poprvé. Expozice pod názvem „Vždy jsem měl rád noci“ bude k vidění na zámku až do 17. března. Práci dalšího studenta vyhlášené zlínské Školy umění představuje Galerie Václava Chada výstavou „Vždy jsem měl rád noci“. Slavoj Kovařík školu navštěvoval v letech 1939-41 a přátelil se mimo jiné i s Václavem Chadem. Komorní výstava obrazů Slavoje Kovaříka obsáhne jeho dílo zejména z 50. a 60. let. V 50. letech se autor věnoval malování krajin a zátiší, a to svým vlastním způsobem, inspirovaným kubisty Picassem a Fillou. V 60. letech jej zaujala města a civilizační problematika, častým tématem je například rodná Olomouc. „Na přelomu 60. a 70. let pak tvořil koláže, dekoláže a asambláže. A právě ty tvoří společně s obrazy z 50. let jádro zlínské retrospektivní výstavy,“ uvedl její kurátor Ladislav Daněk. Pro zájemce o hlubší informace o autorovi i jeho díle je určena komentovaná prohlídka výstavy, která se uskuteční ve středu 13. února od 17 hodin. Průvodcem bude kurátor Ladislav Daněk. Expozice je umístěna v Galerii Václava Chada v prvním poschodí zlínského zámku. Přístupná je od 17. ledna do 17. března 2019, vždy od úterý do pátku od 14:00 do 17:00 hodin, prohlídku v sobotu je možné domluvit individuálně na tel. č. 602 560 020. Vstupné je v jednotné výši 50 Kč. Výstava je uspořádána ve spolupráci s Muzeem umění Olomouc. Další podrobnosti o zlínském zámku i Galerii Václava Chada najdete na www.zlinskyzamek.cz a www.gvch.cz. 
26.01.2019 - 28.03.2019 od 17:00 hodin
Velká Bystřice, galeriezet Zámecké náměstí 775, 78353 Velká Bystřice
Malíř Jiří Sedlák pochází z Olomouce. Vysokou školu absolvoval v Ostravě, kde studoval v letech 2011 – 2016 na Fakultě umění v Ateliéru kresby, který vedl doc. Josef Daňek. V roce 2013 odjel na zahraniční stáž do Granady na Facultad de Bellas Artes Alonso. Má za sebou několik skupinových i samostatných výstav. V malířském projevu se odráží jeho vztah ke krajině, prolíná se „přírodní“ krajina s krajinou města. V procesu tvorby se malíř dostává z původní reálné krajiny až do imprese prchavého okamžiku. Vernisáž se uskuteční 26. ledna v 17 hodin
01.02.2019 - 28.02.2019 od 09:00 hodin
Botanická zahrada Masarykova Univerzita Kotlářská 267, Veveří, 60200 Brno
Věda očima botaniků a zoologů - prezentace výzkumu Ústavu botaniky a zoologie Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity. Výstava představuje aktuální témata výzkumu i metody, které naši vědci používají. Dozvíte se mnoho zajímavostí o systematice rostlin, výzkumu vegetace, ekologii rašelinišť, hydrobiologii, parazitologii, výzkumu obratlovců i bezobratlých. Vědci se zde zabývají například prevencí sucha v krajině, péčí o ohrožená stanoviště nebo zachováním druhové rozmanitosti. Zkoumají hlavně středoevropskou přírodu, ale jejich týmy se podílejí na výzkumu v různých částech světa – od tropických biomů v rovníkové Africe či Indonésii po chladné kraje Skandinávie, Sibiře či Antarktidy. https://www.facebook.com/events/2213977075558374/ http://botzool.sci.muni.cz/
01.02.2019 - 31.12.2019 od 12:00 hodin
VIDA! science centrum Křížkovského 554, Pisárky, 60300 Brno
Staňte se podmořskými průzkumníky a odhalte tajemství, které skrývá nejméně probádaná část naší planety – oceány. S pomocí nejmodernějších filmových technologií prozkoumejte mělčiny i temné hlubiny a těšte se na jedinečné záběry z mořského světa plného života. První zastávkou této pozoruhodné expedice budou korálové útesy, kde se setkáte s fascinujícími mořskými živočichy. Například s geniální malou rybou zvanou mník bělolemý a jejím důmyslným způsobem otevírání mušlí. Zaměřte se také na vychytralou chobotnici, která se před nebezpečnými dravci schovává do brnění ze skořápek a ulit. Při výzkumné výpravě narazíte i na delfíny, jak si svou kůži čistí o mořské rostliny, nebo na roztomilé mořské vydry unášené vlnami. Budete svědky nelítostného útoku na hejno sardinek, na kterých si v jeden okamžik pochutnávají delfíni, rejnoci i mořští ptáci. Na závěr expedice se vypravíte na severní pól za tuleni, kteří se před ledními medvědy ukrývají na přeplněných ledových krách. Procestujte oceány ve 3D a užijte si mimořádné objevy. Díky čtyřicetiminutovému dokumentu z produkce BBC odhalíte velkolepý svět pod vlnami. Film do češtiny namluvila herečka Jitka Ježková.  
02.02.2019 - 24.03.2019
VIDA! science centrum Křížkovského 554, Pisárky, 60300 Brno
Přemýšleli jste někdy, proč slyšíte v mušli šumět moře? Nebo proč slaná voda víc nadnáší? A jaké ničící účinky může mít podmořský tlak? Pojďte s námi zkoumat, jakým způsobem mohou živočichové v hlubinách světélkovat nebo jak pevné jsou jejich vápnité schránky. Těšte se na velké množství zajímavých experimentů, díky kterým společně poodhalíme tajemství oceánů. Nakonec si vyrobíte svůj vlastní malý oceán v lahvi. Příplatek ke vstupnému do VIDA! je 50 Kč/skupina (1 – 4 os.), vstupenky jsou k prodeji na pokladně. Předpokládané začátky přibližně pětačtyřicetiminutového programu jsou v 12.00, 14.00, 16.00, přesné začátky se dozvíte na pokladně. Labodílny se konají každý víkend s výjimkou 9. 2. a 9. a 10. 3, kdy zde probíhá jiná akce.
05.02.2019 - 11.06.2019 od 10:00 hodin
malujemespolu.cz - výtvrné kurzy pro dospělé Dvořákova 588, Brno-město, 60200 Brno
Máte čas spíše v dopoledních hodinách?  Srdečně Vás zveme do dopoledního kurzu kreslení, který mohou absolvovat jak úplní začátečníci tak pokročilejší. Kurz je vhodný i pro seniory.   Společně s Claudií si během těchto lekcí osvojíte znalosti práce nejen s tužkou a uhlem, ale i jinými médii. Budeme zkoušet různé materiály a témata (zátiší, kresbu dle předlohy). Díky malé skupině se Claudie může věnovat každému účastníkovy dle jeho potřeb a stupně pokročilosti. Komu je kurz určen? Všem, kteří chtějí získat základy kresby, nebo si své znalosti a dovednosti více prohloubit, odreagovat se, odpočinout si od každodenních povinností, získat nové znalosti. Základní informace o kurzu a cenách: Kurz zahrnuje 19 lekcí po 2 hodinách. Bude probíhat každé uterý od 10 do 12 hodin. Začínáme 5. února 2019 a poslední lekce bude 11. června 2019. Do kurzu je možné naskočit i v jeho průběhu nebo na jednotlivé lekce (cena jednotlivé lekce je 230 Kč, přihlášení je možné na email info@malujemespolu.cz nebo na telefoním čísle 732 356 691). Cena za 19 lekcí je 3600 Kč. V ceně je zahrnut základní materiál jako tužky, gumy, papíry, úhly, pastelky po celou dobu kurzu aj. v závislosti na plánu výuky . Maximální počet účastníků v kurzu je 8. Kurzem Vás provede naše lektorka Claudie.
05.02.2019 - 01.03.2019 od 18:00 hodin
Galerie Caesar Olomouc
Na vernisáži zahraje Ostrý zub. Vladimír Havlíknarozen 7. 2. 1959 v Novém Městě na Moravě Autor happeningů, land artových a body artových realizací, performer, tvůrce vizuální poezie (včetně objektů), autorských knih, instalací, malíř, kreslíř, grafik v oblasti nových médií (digitální tisky), je též činný literárně. studia 1978–1983 Pedagogická fakulta University Palackého v Olomouci Věty o minulosti – akcích – dokumentaci Vladimír Havlík a Barbora Klímová   Akční tvorba 70.–80. let v Československu se může ze současného pohledu jevit ambivalentně ve vztahu ke své dokumentaci. Záznam performance nebo akce je pro mnohé autory na jednu stranu jen otiskem situace, podobným reportážnímu snímku. Na druhou stranu i ten postupem času rámovali ve vztahu k tradičnímu obrazu a instituci umění. Situaci u nás komplikoval mj. fakt, že v době vzniku nebylo prakticky možné experimentální umělecké projevy veřejně prezentovat. Umělci tak nebyli nuceni od začátku zvažovat akci jako veřejně prezentovatelné dílo a daleko spíš jej koncipovali pro určité společenství příbuzně smýšlejících.   V privátním archivu Vladimíra Havlíka například nacházíme několik obsahově i formálně odlišných vrstev dokumentace vlastních akcí. Na jednu stranu jsou zde neformálně zhotovené snímky, fotografované různými účastníky a vyvolané na dokumentární papíry. Autorsky necenzurovaná kolekce zahrnuje i různé privátní nebo periferní fotografie, nepovedené nebo časem poškozené a ohmatané formáty, zkoušky na proužcích papíru apod. V sešitech na pomezí autorské knížky a alba, Vladimír Havlík a autor fotodokumentací Radek Horáček shromáždili snímky za účelem obdarování okruhu známých. Sloužily především jako upomínka účastníkům událostí. K již formálnějšímu prezentování autorských akcí známým, ale i odborníkům byla určena rovněž různě adjustovaná alba. První veřejnou prezentaci v roce 1986 pak dokumentují formálně čistě a jednotně nazvětšované fotografie formátu A3 a A4. V souvislosti se současnými prezentacemi a publikacemi se vrstvy mísí, odpovídají obrazu autora vytvořenému pro současné anonymní publikum. V rámci naší spolupráce jsme se snažili jednotlivé vrstvy rozkrýt. Mapování archivu se ale stalo i důležitou paralelou k poodhalení a k analýze procesu současného vzpomínání a reflexe. Rozdílné úhly pohledu ilustrují mj. následující Věty o minulosti - akcích - dokumentaci, adresované si navzájem. Byly formulovány na základě předešlé komunikace a spolupráce v průběhu června 2010. Základní prohlášení Vladimíra Havlíka doplňují bezprostřední reakce Barbory Klímové. Obě vrstvy publikujeme bez následné redakce. Zde prezentované věty jsou otevřeny další konfrontaci, doplnění:   ……………………………………………………………………………………………………………… Dokumentace byla vědomá, ale její koncepce se příliš nepromýšlela a během akce autorsky nekontrolovala. Hodně záleželo na citlivosti fotografa. Moje akce fotili blízcí přátelé. (V. H.)   ……………………………………………………………………………………………………………… Z dosud nevystavovaných dokumentací, periferních snímků tvých akcí mám podobnou radost jako antropolog, který najde stopu vzdálené kultury. Beru je jako svého druhu „zdrojový materiál“, otisk reálných situací. (B. K.)   ……………………………………………………………………………………………………………… Pro označení kolektivních akcí jsem nepoužíval slovo happening. Nešlo o kreativní hru, uskutečňovanou podle scénáře, ale o nabídku otevřené komunikační situace ve veřejném prostoru. Všichni pozvaní se octli v pozici aktivních účastníků, role diváků připadla náhodným kolemjdoucím. (V. H.)   ……………………………………………………………………………………………………………… Nějaký, byť neformálně stanovený scénář existoval. Jistou míru kreativity taky nezapřeš. Z mého pohledu je označení happening možné. (B. K.)   ……………………………………………………………………………………………………………… Po zkušenosti z projektu REPLACED – BRNO – 2006 mě označení „veřejný prostor“ v souvislosti s akcemi 70.–80. let provokuje. V současnosti mám akci na veřejnosti – pro veřejnost, spojenou se snahou oslovit publikum, intervenovat s nějakým veřejně užívaným prostředím. Oproti tomu má zkušenost s rekonstruováním performancí 70.–80. let odpovídá spíš snaze o osobní kontakt, individuální zkušenost v otevřených prostranstvích Brna. (B. K.)   ……………………………………………………………………………………………………………… To, co akci předcházelo (setkání, procházka, rozhovor), a to, co následovalo po akci (posezení, občerstvení, diskuze, hudba), bylo téměř stejně důležité jako akce samotná. (V. H.)   ……………………………………………………………………………………………………………… Tady si trochu protiřečíš s odstavcem níže „Soustředil jsem se na centrum akce“. (B. K.)   ……………………………………………………………………………………………………………… Šlo mi o jednoznačný čin ve schizofrenní sociálně-politické situaci. Svobodné gesto. Ustanovení dočasného prostoru volnosti. (V. H.)   ……………………………………………………………………………………………………………… Zní to jako současný manifest – zarámování idealistických postojů mládí. (B. K.)   ……………………………………………………………………………………………………………… Akce se odehrávaly vně uměleckého provozu a měly minimální míru teoretické reflexe. Mých akcí se účastnili spolužáci a přátelé z undergroundu. Ti si mohli přivést další kamarády. V tomto smyslu jsme si důvěřovali, ale neznámé lidi jsem na akce nezval.   Přátelé z undergroundu měli k mým akcím často kritické výhrady: „My to žijeme, a ty z toho děláš umění.“ (V. H.)   ……………………………………………………………………………………………………………… Skupinu studentů výtvarné výchovy a příbuzných oborů na pedagogické fakultě si na základě fotodokumentace a tvého vyprávění dovedu představit. Tuším, že jsi mezi nimi měl výjimečné postavení, díky svému alespoň intuitivně vytvořenému povědomí o umění akce. A zároveň mám dojem, že jejich nepoučenost a přirozené nadšení výrazně ovlivnily záměr i vyznění akce.   Z mého pohledu je vymezení „z undergroundu“ dost vágní. Přijde mně podezřelé, že se v souvislosti s 70.–80. lety v ČSSR mluví všeobecně o Jednom undergroundu. Není mi jasná jeho hranice, v čem přesně spočívá to radikální ohraničení.   Sám říkáš, že už nošením dlouhých vlasů ses řadil k nekonformní části společnosti. Tvé aktivity na pedagogické fakultě považuji za umění v rámci určité mikrokomunity. Umění, protože jsi ho dělal s vědomím sounáležitosti k této oblasti a historických souvislostí. Ale nakonec se do tzv. undergroundu řadí i osobnosti, které dnes považujeme za profesionální literáty, umělce. Rovněž hranice mezi politickou a apolitickou aktivitou se v souvislosti s normalizačním obdobím ukazují být prostupné. (B. K.)   ……………………………………………………………………………………………………………… Svoji akční tvorbu jsem bral vážně. Humor ani ironie nebyly záměrné, mystifikace byla nepřípustná. (V. H.)   ……………………………………………………………………………………………………………… Soustředil jsem se na centrum akce, hlavní dějovou linku. Dění na periferii a okrajové události jsem příliš nevnímal. Stejným způsobem jsem přistupoval k dokumentaci. Pro prezentaci jsem vybíral „ikonické“ fotografie, fotografie s maximální mírou ilustrativnosti. Ostatní snímky jsem ponechával stranou. (V. H.)   ……………………………………………………………………………………………………………… Důležitá pro mě byla vizuální soběstačnost dokumentace. Název akce + fotografie bez doprovodného textu. (V. H.)   ……………………………………………………………………………………………………………… Napadá mě úplně obecná poznámka o paměti a vzpomínaní. Osobně si například z cest obvykle vybavím periferní zážitky, které jsou v souvislosti s navštívenými místy banální. Jako třeba, že jdu podél silnice na periferii Valencie, blbosti, o kterých se s někým na určitém místě bavím apod. Na druhou stranu je obecně známá pravda, že si člověk zafixuje situace díky nějakému dokumentu nebo vyprávění a že si za určitých okolností paměť přisvojí událost, kterou vzpomínající ve skutečnosti neprožil. Přijde mi v současnosti inspirativní vytahovat na světlo z hlediska veřejné prezentace nekontrolované otisky akcí a na jejich základě tvořit jejich současný obraz. (B. K.)   ……………………………………………………………………………………………………………… Nejdříve jsem z negativu exponoval „rychlé fotky“ na papír, který byl zrovna po ruce (vesměs malého formátu). S technickými parametry (doba osvitu, tonalita, kompozice) jsem si nedělal starosti. Teprve o několik let později jsem pečlivě nazvětšoval „výstavní“, formálně sjednocenou dokumentaci. (V. H.)   ……………………………………………………………………………………………………………… Autorská prezentace dokumentace byla vždy doprovázena popisem situace, resp. volným vyprávěním příběhu jednotlivých akcí. Až při příležitosti výstav se dokumentace od slovního doprovodu oddělila. (V. H.)   ……………………………………………………………………………………………………………… Akce a jejich dokumentace nevznikaly v rámci instituce a provozu umění, jak jsme si je v českém prostředí jednoznačně zvykli vnímat poslední tři dekády. Pro mě je výzvou nezabývat se relikty akcí, situací a událostí jen z hlediska tradičně vymezených formátů, byť si je i sami autoři v průběhu času osvojili.   Situace, kdy záměrně vytahujeme nevystavené a možná i za jiných okolností nevystavitelné relikty doby je samozřejmě výjimečná, nejde ji posuzovat jinak než jako současný tvůrčí akt. (B. K.)   ……………………………………………………………………………………………………………… Dokumentace dokazuje uskutečnění akce. Nejsem si jistý, je-li dostatečnou verifikací text bez fotografie. (V. H.)   ……………………………………………………………………………………………………………… Třeba v případě Mariana Pally to tak funguje. Ale u něho už jde o v době svého vzniku jasně vymezený autorský záměr. Asi máš na mysli, co by se stalo, kdybys v současnosti nahradil svá fota slovním popisem. (B. K.)   ……………………………………………………………………………………………………………… Svým způsobem jsou dokumentací vzpomínky uchované v paměti účastníků akce. (V. H.)   ……………………………………………………………………………………………………………… Všeobecně známá skutečnost, že proces vzpomínání ovlivňuje současná situace, stav, perspektiva vzpomínajícího se v souvislosti s neinstitucionalizovanou kulturou 70.–80.let mísí s idealizací a zjednodušením, ke kterým dochází mj. v důsledku nedostatečně zaznamenané bezprostřední osobní nebo profesionální reflexe událostí ve své době a potom nárazového vzpomínání od 90. let. (B. K.)   (Text je výstupem Veřejně přístupného workshopu Vladimíra Havlíka pro Barboru Klímovou, který se uskutečnil 30. května 2011 v prostoru tranzitdisplay Praha)
23.02.2019 - 24.02.2019 od 09:00 hodin
Otrokovická beseda Otrokovice
ASTRO – FESTIVAL ZDRAVÍ – OTROKOVICE , 23.-24.2.2019   V prostorách Otrokovické BESEDY se o víkendu 23.-24. února uskuteční akce zaměřená na zdraví životní styl, alternativní medicínu a astrologii.   Na programu : Alternativní medicína, porady s věštci, astrology, numerology, odblokování, detoxikace, výklad z ruky a karet, měření aury, automatická kresba atd. Nebudou chybět doplňky zdravé výživy, mandaly, minerály, odborná literatura včetně rukodělných výrobků a šperků z přírodních materiálů. Po oba dva dny přednášky, workshopy a meditace.   Doba konání sobota 23.února 9.00-17.00 neděle 24. února 9.00-17.00   Vstupné : Dospělí - 50 Kč, děti - 20 Kč Parkování zdarma, výtah k dispozici, občerstvení zajištěno. Adresa místa konání : Otrokovická BESEDA, nám. 3. května 1302, OTROKOVICE Kontakt : dan.caganek@tiscali.cz, 604 670 861, www.hobbyotrokovice.cz      
23.02.2019 - 24.02.2019 od 09:00 hodin
Otrokovická beseda Otrokovice
KREATIV– OTROKOVICE , 23.-24.2.2019   V prostorách Otrokovické BESEDY se o víkendu 23.-24. února uskuteční kreativní akce určená všem milovníků ručních prací.   Na programu : Výtvarné dílničky, tvořivé workshopy, kreativní nápady a inspirace, materiál a pomůcky s výstavní slevou, handmade výrobky, ukázky výtvarných technik. Prodej materiálu a pomůcek pro tvoření např. korálky s komponenty, látky, galanterii, bavlněnou přízi, šicí a vyšívací stroje, umělecké i hobby štětce, fixy, razítka, jehlice. Možno zakoupit vyšívané, plstěné nebo drátované šperky, originální dřevěná fotoalba, háčkované a šité hračky, kreativní stolní hry, vonné soli, svíčky, osobitá přáníčka, barevnou keramiku apd. Nebude chybět ani velikonoční dekorace ve formě malovaných kraslic, perličkových ozdob, svícnů nebo andílků.   Doba konání sobota 23.února 9.00-17.00 neděle 24. února 9.00-17.00   Vstupné : Dospělí - 50 Kč, děti - 20 Kč Parkování zdarma, výtah k dispozici, občerstvení zajištěno. Adresa místa konání : Otrokovická BESEDA, nám. 3. května 1302, OTROKOVICE Kontakt : dan.caganek@tiscali.cz, 604 670 861, www.hobbyotrokovice.cz  
 
Mikroregion Němčicko
Projekt Rozvoj technologické infrastruktury ICT města Němčice nad Hanou
byl spolufinancován z prostředků Evropské unie, Evropského fondu pro regionální rozvoj.
MAS Hanácký venkov
 

www.nemcicenh.cz, vytištěno 17.02.2019 08:08