Horní menu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27
ZMĚNA! Univerzita třetího věku
28 29
svoz směsného komunálního odpadu
1
Aristokratka ve varu
Svoz papírového odpadu
2 3
4
Večer komorní hudby 2024
5
Paměťohraní
Svoz BIO odpadu a plastového odpadu
6 7
Večer komorní hudby ZUŠ
8
Besedy pro občany k referendu k tématu skládkování
9 10
11 12 13
Besedy pro občany k referendu k tématu skládkování 13.3.2024
14
svoz směsného komunálního odpadu
15
Strašidlo Cantervillské
16
Josefovská veselice 16. 3. 2024
17
Smrtná neděle 2024
Vítání jara 2024
18
Velikonoční tvořeníčko
19 20 21 22
Divadelní pátek 22. 3. 2024
23
Předkolo Mistrovství České republiky juniorů v krasojízdě
Keltský telegraf 2024
24
Relaxační dopoledne v ženském kruhu
25 26 27 28
Lítá v tom
svoz směsného komunálního odpadu
29
Probouzení broučků 2024
Svoz papírového odpadu
30 31

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Městský úřad > Poskytování informací

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    pondělí 8.00 - 11.30 12:30 – 17:00
    úterý 8.00 - 11.30 12:30 – 13:30
    středa 8.00 - 11.30 12:30 – 17:00
    čtvrtek 8.00 - 11.30 12:30 – 13:30
    pátek 8.00 - 11.00 12:00 – 13:00
  2. Telefonické podání582 302 311
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu podatelna@nemcicenh.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Městský úřad Němčice nad Hanou, Palackého nám. 3, 798 27 Němčice nad Hanou.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Městském úřadě Němčice nad Hanou, Palackého nám. 3, 798 27 Němčice nad Hanou v úředních dnech a hodinách:

pondělí 8.00 - 11.30 12:30 – 17:00
úterý 8.00 - 11.30 12:30 – 13:30
středa 8.00 - 11.30 12:30 – 17:00
čtvrtek 8.00 - 11.30 12:30 – 13:30
pátek 8.00 - 11.00 12:00 – 13:00

Telefonické podání: 582 302 311
Poštou na adresu Městský úřad Němčice nad Hanou, Palackého nám. 3, 798 27 Němčice nad Hanou
Elektronicky na e-mail: podatelna@nemcicenh.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: udbb4fb
Elektronickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na městském úřadě
  • Poštou na adresu Městský úřad Němčice nad Hanou, Palackého nám. 3, 798 27 Němčice nad Hanou
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka Sazba
hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.) 184 Kč
fotokopie nebo výtisk existujícího dokumentu  
- jednostranně formát A4 4 Kč/ks
- oboustranně formát A4 5 Kč/ks
- jednostranně formát A3 6 Kč/ks
- oboustranně formát A3 8 Kč/ks
- kompaktní disk (CD) Kč/ks
paušál provozních nákladů (materiál, energie)
ostatní náklady dle skutečně vynaložených nákladů

V souvislosti s poskytováním informací je povinný subjekt oprávněn žádat úhradu ve výši, která nesmí přesáhnout náklady spojené s pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli. Povinný subjekt může vyžádat i úhradu za mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací. Žadatel bude na výši nákladů upozorněn písemně před podáním informací. Tuto úhradu je žadatel povinen zaplatit před poskytnutím informace.

 

Přehled podaných žádostí

Formuláře