Akce v okolí

Přehled akcí - od 25.4.2019 do 25.5.2019

Strana: [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10]  [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20]  [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30]  [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40]  [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50]  [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60]  [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70]  [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80]  [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90]  [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100]  [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110]  [111] 
14.01.2019 - 10.06.2019 od 19:15 hodin
malujemespolu.cz - výtvrné kurzy pro dospělé Dvořákova 588, Brno-město, 60200 Brno
Srdečně Vás zveme do večerního kurzu kresby, který mohou absolvovat, jak úplní začátečníci tak i pokročilejší, kteří by se rádi nadále rozvíjeli.  V průběhu těchto večerů budeme pracovat s tužkou, uhlem, ale i jinými médii. Budeme zkoušet různé materiály podkladu a témata od zátiší, přes portrét až k figuře. Lektorka se bude během kurzu každému věnovat dle jeho potřeb, schopností a zvolené techniky. Komu je kurz určen? Všem, kteří chtějí získat základy kresby, nebo si své znalosti a dovednosti více prohloubit, odreagovat se, odpočinout si od každodenních povinností, získat nové znalosti. Základní informace o kurzu a cenách: Kurz zahrnuje 22 lekcí po 2 hodinách. Bude probíhat každé pondělí večer od 19:15 do 21:15 hodin. Začínáme 14. ledna 2019 a končit budeme 10. června 2019. Cena za 22 lekcí je 4180 Kč. Do kurzu je možné naskočit i v jeho průběhu nebo na jednotlivé lekce (cena jednotlivé lekce je 230 Kč, přihlášení je možné na email info@malujemespolu.cz nebo na telefoním čísle 732 356 691). V ceně je zahrnut základní material jako tužky, gumy, papíry, úhly, pastelky po všechny večery. Maximální počet účastníků v kurzu je 8.
01.02.2019 - 31.12.2019 od 12:00 hodin
VIDA! science centrum Křížkovského 554, Pisárky, 60300 Brno
Staňte se podmořskými průzkumníky a odhalte tajemství, které skrývá nejméně probádaná část naší planety – oceány. S pomocí nejmodernějších filmových technologií prozkoumejte mělčiny i temné hlubiny a těšte se na jedinečné záběry z mořského světa plného života. První zastávkou této pozoruhodné expedice budou korálové útesy, kde se setkáte s fascinujícími mořskými živočichy. Například s geniální malou rybou zvanou mník bělolemý a jejím důmyslným způsobem otevírání mušlí. Zaměřte se také na vychytralou chobotnici, která se před nebezpečnými dravci schovává do brnění ze skořápek a ulit. Při výzkumné výpravě narazíte i na delfíny, jak si svou kůži čistí o mořské rostliny, nebo na roztomilé mořské vydry unášené vlnami. Budete svědky nelítostného útoku na hejno sardinek, na kterých si v jeden okamžik pochutnávají delfíni, rejnoci i mořští ptáci. Na závěr expedice se vypravíte na severní pól za tuleni, kteří se před ledními medvědy ukrývají na přeplněných ledových krách. Procestujte oceány ve 3D a užijte si mimořádné objevy. Díky čtyřicetiminutovému dokumentu z produkce BBC odhalíte velkolepý svět pod vlnami. Film do češtiny namluvila herečka Jitka Ježková.  
05.02.2019 - 11.06.2019 od 10:00 hodin
malujemespolu.cz - výtvrné kurzy pro dospělé Dvořákova 588, Brno-město, 60200 Brno
Máte čas spíše v dopoledních hodinách?  Srdečně Vás zveme do dopoledního kurzu kreslení, který mohou absolvovat jak úplní začátečníci tak pokročilejší. Kurz je vhodný i pro seniory.   Společně s Claudií si během těchto lekcí osvojíte znalosti práce nejen s tužkou a uhlem, ale i jinými médii. Budeme zkoušet různé materiály a témata (zátiší, kresbu dle předlohy). Díky malé skupině se Claudie může věnovat každému účastníkovy dle jeho potřeb a stupně pokročilosti. Komu je kurz určen? Všem, kteří chtějí získat základy kresby, nebo si své znalosti a dovednosti více prohloubit, odreagovat se, odpočinout si od každodenních povinností, získat nové znalosti. Základní informace o kurzu a cenách: Kurz zahrnuje 19 lekcí po 2 hodinách. Bude probíhat každé uterý od 10 do 12 hodin. Začínáme 5. února 2019 a poslední lekce bude 11. června 2019. Do kurzu je možné naskočit i v jeho průběhu nebo na jednotlivé lekce (cena jednotlivé lekce je 230 Kč, přihlášení je možné na email info@malujemespolu.cz nebo na telefoním čísle 732 356 691). Cena za 19 lekcí je 3600 Kč. V ceně je zahrnut základní materiál jako tužky, gumy, papíry, úhly, pastelky po celou dobu kurzu aj. v závislosti na plánu výuky . Maximální počet účastníků v kurzu je 8. Kurzem Vás provede naše lektorka Claudie.
30.03.2019 - 06.06.2019 od 17:00 hodin
Velká Bystřice, galeriezet Zámecké náměstí 775, 78353 Velká Bystřice
Pro tvoření Jana Demerciho je charakteristický úsporný rukopis. Jan Demerci navazuje na trendy, které bylo možné sledovat v padesátých a šedesátých letech v americkém pop artu.Je výrazně ovlivněn také plakátovou tvorbou, a to zejména z prvorepublikového období.Autor oslovuje čistotou projevu a estetickou přitažlivostí, kterou činí barevný kontrast a velmi precizně volená kompozice. Pro Demerciho je charakteristické suverénní provedení a smysl pro zkratku ženské figury. Vernisáž výstavy proběhne 30. 3. od 17 hodin.
02.04.2019 - 25.04.2019 od 18:00 hodin
Galerie Caesar Olomouc
Adam Kašpar / *1993 Litomyšl Kašpar absolvoval Střední uměleckou školu grafickou v Jihlavě (2008–2012) a Ateliér malířství IV Akademie výtvarných umění v Praze (prof. Martin Mainer; 2012–2018). Samostatně vystavoval mj. v Galerii Mainerová (Praha 2013), v Nové galerii (Praha 2016, 2018) a ve Scope Basel (Basilej 2017); zúčastnil se řady skupinových výstav (Ateliér Martina Mainera, Praha 2015; Paleoart, Chrudim 2016; Galerie Felixe Jeneweina, Kutná Hora 2016; Fascinace skutečností. Hyperrealismus v české malbě, Muzeum umění Olomouc 2017; Pohled do krajiny očima mladých umělců, Galerie České spořitelny 2019 ad.) a veletrhů umění (Berliner liste, 2015; Artprague, 2014 / 2015 / 2016; Scope 2019). Adam Kašpar/ Argument oka Netvrdím, že největším uměním je to, které dává největší potěšení, protože možná existuje takové umění, jehož cílem je učit a ne potěšit. Netvrdím ani, že největším uměním je to, které nás učí nejvíce, protože možná existuje takové umění, jehož cílem je potěšit a ne učit. A netvrdím ani to, že největším uměním je to, které nejlépe napodobuje, protože možná existuje takové umění, jehož cílem je vytvářet a ne napodobovat. Říkám naopak, že největším uměním je to, jež jakýmkoli způsobem přivádí na zřetel mysli nejvyšší počet těch největších myšlenek; myšlenku nazývám velkou tehdy, pokud je určena vyšší schopnosti mysli, jíž zaplňuje a takto rozšiřuje její vlastní kapacity.  – John Ruskin, Modern Painters, díl 1/ část 1/ oddíl 1/ kapitola 2 –   V knize Umění iluze Ernst Gombrich hovoří o radosti, jíž přináší rozpoznání. Nezáleží v tuto chvíli na tom, do jaké míry je vrozené, a v níž již začíná převažovat konvence. Tím, oč mi jde, je právě a především ona radost. A chtěla bych na její konto – a na konto tvorby Adama Kašpara – připomenout dva kulturněhistorické momenty, které právě (roz)poznávání a radost z něj spojují. Tím prvním je soukromá sbírka, tím druhým přírodovědné muzeum.  Lidský svět je tvořen fakty a okolnostmi. Svorníkem obou je věc, v níž se jejich soukromá intence spojuje. Proto je v posledních několika desetiletích předmětem koncentrovaného zájmu také jinak spíše abstraktních věd. Věc existuje, pulzuje, motivována dostatečně silným podnětem sama koná. Není přitom podstatné, zda se jedná o objekt, který byl člověkem přivlastněn, nebo vytvořen. Jakmile vstoupil do jeho imaginačního či fyzického spektra, stal se „jeho“ věcí, spojenou s ním a jeho prožíváním, stal se nositelem významu, který mu byl dosud cizí. Tímto se tento objekt stává součástí sbírky nekonečného počtu jiných. Známé wunderkammer a kunstkammer raně novověkých panovníků jsou ideálním příkladem mechanismu apropriace. Jsou také produktem a výrazem spojení dvou silných zájmů – magického (rituálního) a mocenského (politického). Sloužily totiž zároveň k ochraně i k ovládnutí známého světa, což je z dnešního úhlu pohledu nesmírně zajímavá kombinace. Moment, na nějž se proto místy zapomíná, je ten, že byly v prvé řadě koncentrací poznání. Nejlépe se člověk učí napodobováním a osvojováním si – v našem případě zcela materiálně. Držet zdroj poznání v rukou je zkušenost, jíž máloco překoná. Zlatý věk tohoto způsobu vztahování se ke světu, přirozeného způsobu vztahování se k němu, představuje devatenácté století – a jeho výrazem se stala muzejní instituce, sbírka, patřící nám všem, nám všem sloužící, a v jejím centru pak přírodovědné muzeum umně kombinující obojí, přírodní (ve formě nalezeného) i kulturní (v podobě teoretických konstrukcí i jejich materializace formou expozice) svět. Uvažme zářné Natural History Museum v Londýně s jeho nemizící fascinací poznáním a radostí z něj. Whale hellooo there. Nádherná rozmanitost fyzického světa, která se v něm zjevuje, prostě bere dech – právě proto, že nejen reprezentuje, ale přímo demonstruje nekonečné bohatství a pestrost tohoto světa. Vnitřním ohněm každé sbírky je bezpochyby sběratel, sběratel věcí a informací. Jeho prostřednictvím, z jeho ochoty a vůle, čerpáme i my svůj osobní zájem o věc. Jeho i naše poznání přitom závisí na prožitku, na zkušenosti rukou, očí, čichu, uší, chuti, na emocionální responsi, na jejím mentálním zhodnocení. Proces poznávání je subjektivní, komplexní a probíhá ve fázích, je ale také kompaktní a universální. Poznáváme všichni a poznáváme neustálé. Po koncepčně zvládnutých velkých celcích, atlasech a sbírkách geologických vzorků, se Adam Kašpar představuje znovu jako malíř. Na otázku, co dělá malíře malířem, je však jeho odpovědí prostor, světlo a barva. Existuje cokoli jiného, cokoli většího? On sám, a nakonec v řadě případů i já, rád naráží na souvislost s anglickým uměleckým kritikem a široce rozkročeným vzdělancem, Johnem Ruskinem, reprezentujícím filosofické zázemí „celistvého“ devatenáctého století. Nechtěla bych se znovu opakovat, ale je tady přece jen ještě jedna okolnost, k níž v tuto chvíli vše směřuje, a nebyla dosud vyslovena – mezi klišé a pravdou existuje zásadní dis/proporce, kterou je osobní prožitek. Zatímco příslušníci mytizované generace sněhové vločky prahnou po sebevyjádření, dobré umění je výrazem touhy po komunikaci, po rozhovoru, po konverzaci. O Ruskinovi je známo, že pro něj kresba byla způsobem, jak se vyrovnat s extází, jíž v něm transcendentní krása přírody či umění vyvolávala. Jistota fyzického světa mu také byla oporou při vlastních mentálních kolapsech – což je velice hezká synekdocha evropského „niterného“ umění. Zatímco Ruskinův rukopis je „lingvistický“, pečlivý, je projevem oka soustředícího se na element pozorování (v obou smyslech slova), Adamův je – právě – „malířský“, je živelný a autonomně expresivní. Mezi mapami prvního a atlasy druhého je přesto těsné spojení, protože shodná je jejich motivace – je jí chuť zaznamenávat a potřeba svou zkušenost sdílet. Co je v oku, je automaticky v ruce. Ruka vynáší argument oka. Ruskin byl nakonec velkým milovníkem J. M. W. Turnera, který mimo jiné řekl: „Na každém kroku je skica." K tomu je však – a to už se váže přímo k aktuální výstavě – nutno dodat jiný jeho výrok: „Mou prací je malovat to, co vidím, ne to, co vím.“ Adam Kašpar, stejně jako John Ruskin, oba kontexty propojuje. Hodně toho o věcech, o horninách, o lesích, o vodě a slunci ví, zároveň je ale svým těžištěm jinde – je malířem. Geologie nás učí, že horniny vznikají hluboko v zemi, ve tmě – a pak jako vyvřeliny stoupají k povrchu. Jakmile jej dosáhnou, zatáhnou se, vytvoří strukturu, barevný systém – a získají smysl. Významy jsou formulovány podobným způsobem. Cokoli si malíř vybere, přizpůsobuje tomu své ostatní prostředky. Být realistou znamená chtít namalovat tento strom a tuto skálu – ne jakýkoli strom a libovolnou skálu. Být tady a dělat toto. Typy sběratelů se liší, liší se to, co sbírají. Rudolf Habsburský, John Ruskin, Adam Kašpar – jiný člověk, jiná kolekce. Nakonec se ale všichni scházíme v tomtéž – ve zkušenosti.  
10.04.2019 - 25.04.2019
Galerie Bohéma Olomouc
Již 22. ročník projektu Salonu filmových klapek, který je tradiční součástí doprovodnéhoprogramu Zlín Film Festivalu, zavítá při své Klapka tour opět do Olomouce. Unikátníumělecká díla od předních českých výtvarníků ztvárněná na filmové klapce zde budouk vidění v prostorách Galerie Bohéma od 10. dubna do 25. dubna 2019.Letošní kolekce Salonu filmových klapek čítá na 120 originálních děl. Mezi výtvarníky, kteřífilmovou klapku povýšili na umělecké dílo, nechybí ani letos taková jména, jako je KristiánKodet, Iva Hüttnerová, Jiří Slíva, Ivan Baborák, Kateřina Miler a další významní výtvarníci.Z Olomouce Klapka tour zamíří ještě do Brna a poté do Zlína, kde kromě dvou výstavproběhne také tradiční aukce. Ta se letos uskuteční v neděli 26. května 2019 v Kongresovémcentru ve Zlíně v době konání 59. ročníku Zlín Film Festivalu – Mezinárodního filmovéhofestivalu pro děti a mládež.Výtěžek aukce bude stejně jako v přechozích letech věnován na podporu autorských snímkůstudentů filmových škol a dalším začínajícím tvůrcům. V úterý 28. května dopoledne vybereNadační fond FILMTALENT ZLÍN na základě soutěže projekty (výstavy, dokumentární, hrané aanimované filmy), mezi které se výtěžek aukce rozdělí.Za dosavadních 21 ročníků existence Salonu filmových klapek vzniklo přesně 2369 klapek,které byly vydraženy za celkem 32 934 600 korun. Historii této unikátní výstavy mapuje takéunikátní publikace „20 Salon filmových klapek 1998 – 2017 Zlín, která vyšla v roce 2017 apodrobně představuje jednotlivé ročníky, zahrnuje kompletní přehled všech vytvořenýchklapek, komentáře výtvarníků i úspěšných dražitelů klapek a představuje také více než 350projektů, které byly celkovou částkou přes 30 milionů korun z dražeb těchto uměleckých dělpodpořeny.Více informací na www.zlinfest.cz
26.04.2019 - 25.10.2019
Luhačovice Masarykova 950, 76326 Luhačovice
Události se konají středy a pátky, pro ověření aktuálních kapacit a rezervaci míst využijte prosím formulář ve spodní části webu. https://www.lazenskakava.cz/udalosti/   Prohlídka pražírny s pražičem – Uvidíte moderní proces pražení – Poznáte sociální a finanční aspekt kávy – Ochutnáte výběrovou kávu   150 Kč / osoba   Cupping – řízená degustace kávy – Poznáte výběrovou kávu a její chutě – Zúčastníte se řízené degustace s pražičem – Ochutnáte 4 kávy z různých kontinentů   100 Kč / osoba   Kurz alternativní přípravy kávy – Poznáte výběrovou kávu a její chutě – Představíme vhodné domácí způsoby přípravy kávy – Ukážeme jak na Překapávač a Frenchpress   100 Kč / osoba   Pro pokročilé   Základní kurz přípravy espressa – Teorie do přípravy espressa a výběr receptu – Praktický workshop přípravy – Kurz vede certifikovaný SCA barista ve skupině max. 4 osob   500 Kč / osoba   Kurz šlehání mléka – Workshop šlehání mléka na kávovaru – Základní techniky latteartu – Kurz vede certifikovaný SCA barista ve skupině max. 4 osob   500 Kč / osoba   Individuální kurz – Kurz přímo na míru – Pro skupinu i jednotlivce Cena i kapacita dle domluvy
26.04.2019 - 28.04.2019 od 16:00 hodin
Divadlo hudby Denisova 824, 77900 Olomouc
  pátek 26. dubna 16.00     Jan Romportl: Vždyť jen superinteligence může zachránit svět. 18.00     Marek Orko Vácha: Laudato Si. O péči o společný domov. 19.30     David Storh: Budoucnost života v antropocénu.      sobota 27. dubna 10.00     Cyril Höschl: Psychologické zdroje moci a etika 13.30     Václav Cílek: Mýtus rozumu a potřeba soucitu 15.00     Zdeněk Kratochvíl: Prométheus, Epimétheus a Hermés. Myslet napřed, potom a podle přirozenosti 16.30     Eliška Fulínová: Máme se tak dobře, že horší to snad nikdy nebylo. 18.00     Superinteligence jako novodobý mýtus: Cesta k ekologicky udržitelné budoucnosti nebo ke konci člověka? Kateřina Smejkalová, Jan Romportl, David Storch. 20.00     Sylva Fisherová: Proč Lydie Korabelniková u Čechů tká      neděle 28. dubna 10.00     Václav Bělohradský: Formy antipolitiky. 13.30     Ladislav Miko: Příběh půdy a její struktury: Mýtus zelené revoluce? 14.30     Tereza Stöckelová: Precizní medicína – zdravotnictví a blahobyt po konci univerzální biologie. 15.30    Pavel Barša: Habsburský mýtus 17.00     Mýtus o trvalém ekonomickém růstu na cestě k dokonalosti Eva Fraňková, Pavel Kohout, Michal Hauser a Václav Bělohradský. 18.30     Ekologické pravdy a mýty: Například o důležitosti ochrany přírody ve společnosti a ministra životního prostředí ve vládě. O situaci, kdy klimatické změny zapříčiňují sucho a odumírání smrkových monokultur. Moderuje: Ladislav Miko. Možná přijede i Ministr životního prostředí.
28.04.2019 - 09.05.2019
OC Galerie Vaňkovka Ve Vaňkovce 462, Trnitá, 60200 Brno
Již 22. ročník projektu Salonu filmových klapek, který je tradiční součástí doprovodnéhoprogramu Zlín Film Festivalu, zavítá při své Klapka tour opět do Brna. Unikátní umělecká dílaod předních českých výtvarníků ztvárněná na filmové klapce zde budou k vidění v prostoráchobchodního centra Galerie Vaňkovka od 28. dubna do 9. května 2019.V rámci expozice v Galerii Vaňkovka budou vystaveny také papírové klapky žáků brněnskýchZUŠ, které se do projektu zapojily. Nejlepší výtvory dětí budou odměněny cenami od ZlínFilm Festivalu a nájemníků obchodního centra.Letošní kolekce Salonu filmových klapek čítá na 120 originálních děl. Mezi výtvarníky, kteřífilmovou klapku povýšili na umělecké dílo, nechybí ani letos taková jména, jako je KristiánKodet, Iva Hüttnerová, Jiří Slíva, Kateřina Miler, Ivan Baborák a další významní výtvarníci.Z Brna Klapka tour zamíří už přímo do Zlína, kde kromě 2 výstav proběhne také tradičníaukce. Ta se letos uskuteční v neděli 26. května 2019 v Kongresovém centru ve Zlíně v doběkonání 59. ročníku Zlín Film Festivalu – Mezinárodního filmového festivalu pro děti a mládež.Výtěžek aukce bude stejně jako v přechozích letech věnován na podporu autorských snímkůstudentů filmových škol a dalším začínajícím tvůrcům. V úterý 28. května dopoledne vybereNadační fond FILMTALENT ZLÍN na základě soutěže projekty (výstavy, dokumentární, hrané aanimované filmy), mezi které se výtěžek aukce rozdělí.Za dosavadních 21 ročníků existence Salonu filmových klapek vzniklo přesně 2369 klapek,které byly vydraženy za celkem 32 934 600 korun. Historii této unikátní výstavy mapuje takéunikátní publikace „20 Salon filmových klapek 1998 – 2017 Zlín, která vyšla v roce 2017 apodrobně představuje jednotlivé ročníky, zahrnuje kompletní přehled všech vytvořenýchklapek, komentáře výtvarníků i úspěšných dražitelů klapek a představuje také více než 350projektů, které byly celkovou částkou přes 30 milionů korun z dražeb těchto uměleckých dělpodpořeny.Více informací na www.zlinfest.cz
04.05.2019 - 05.05.2019 od 06:00 hodin
Velká Bystřice Zámecké náměstí 79, 78353 Velká Bystřice
Rybáři zvou Sobota dospělí, neděle děti a mládež. Bohaté rybí občerstvení
 
Mikroregion Němčicko
Projekt Rozvoj technologické infrastruktury ICT města Němčice nad Hanou
byl spolufinancován z prostředků Evropské unie, Evropského fondu pro regionální rozvoj.
MAS Hanácký venkov
 

www.nemcicenh.cz, vytištěno 25.04.2019 18:53