Poskytování informací, příjem podání
Žádosti o informace
-
Osobní podání: na městském úřadě v úředních dnech a hodinách:
pondělí 8.00 - 11.30 12:30 – 17:00 úterý 8.00 - 11.30 12:30 – 13:30 středa 8.00 - 11.30 12:30 – 17:00 čtvrtek 8.00 - 11.30 12:30 – 13:30 pátek 8.00 - 11.00 12:00 – 13:00 - Telefonické podání: pevná linka - 582 302 311
- Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
- Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu , elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Městský úřad Němčice nad Hanou, Palackého nám. 3, 798 27 Němčice nad Hanou.
Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:
jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
Příjem žádostí a způsob podání
Osobní podání: na městském úřadě v úředních dnech a hodinách:
pondělí | 8.00 - 11.30 | 12:30 – 17:00 |
úterý | 8.00 - 11.30 | 12:30 – 13:30 |
středa | 8.00 - 11.30 | 12:30 – 17:00 |
čtvrtek | 8.00 - 11.30 | 12:30 – 13:30 |
pátek | 8.00 - 11.00 | 12:00 – 13:00 |
Telefonické podání: pevná linka - 582 302 311
Poštou na adresu Městský úřad Němčice nad Hanou, Palackého nám. 3, 798 27 Němčice nad Hanou
Elektronicky na e-mail: (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: udbb4fb
Elektonickou podatelnou
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
- komu je žádost určena,
- jaká konkrétní informace je požadována,
- kdo žádost podává.
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
Příjem a vyřízení odvolání
Způsob odvolání a jeho obsah:
- Osobně na městském úřadě
- Poštou na adresu Městský úřad Němčice nad Hanou, Palackého nám. 3, 798 27 Němčice nad Hanou
- Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
- odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.
O odvolání rozhoduje:
- zastupitelstvo města - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
- krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Sazby za poskytování informací:
Mzdové náklady 50,- Kč za druhou a každou další započatou hodinu práce zaměstnance spojenou s mimořádně rozsáhlým vyhledáváním informací
- Kopírování A4 jednostranně 1,50 Kč, oboustranně 3,- Kč
- Kopírování A3 jednostranně 2,50 Kč, oboustranně 3,- Kč
- Cena za obálku dle druhu 0,20 Kč - 2,50 Kč
- Disketa nenahraná 1ks 10,- Kč
- Poštovné dle skutečných nákladů
- Jiné náklady vzniklé se získáváním informací
V souvislosti s poskytováním informací je povinný subjekt oprávněn žádat úhradu ve výši, která nesmí přesáhnout náklady spojené s pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli. Povinný subjekt může vyžádat i úhradu za mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací. Žadatel bude na výši nákladů upozorněn písemně před podáním informací. Tuto úhradu je žadatel povinen zaplatit před poskytnutím informace.
Přehled podaných žádostí
Žádosti z roku 2019
Žádosti z roku 2018
Žádosti z roku 2017
Žádosti z roku 2016
Žádosti z roku 2015
Výroční zprávy o poskytnutí informací
Výroční zprávy města Němčice nad Hanou o poskytnutí informací za příslušný kalendářní rok, dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- Výroční zpráva o poskytnutí informací za kalendářní rok 2017
- Výroční zpráva o poskytnutí informací za kalendářní rok 2016
- Výroční zprava o poskytnutí informací za kalendářní rok 2015
- Výroční zpráva o poskytnutí informací za kalendářní rok 2014
- Výroční zpráva o poskytnutí informací za kalendářní rok 2013